zaterdag 22 mei 2010

Haaniella dehaanii

Vandaag even de tijd genomen om wat foto's te schieten van Haaniella dehaanii. Ik had op de Phasma meeting 2 vrouwtjes en 1 mannetje gekregen. 1 vrouwtje was adult en de rest was sub-adult. Het mannetje heeft het niet overleefd dus ik moest op zoek naar een mannetje. Dat viel nog niet mee. Van alle Haaniella soorten is dit toch degene die het meeste in kweek is. Toch had eigenlijk niemand die ze kweekt een mannetje over. Uiteindelijk heeft Ingo voor mij uit Duitsland enkele mannetjes meegenomen naar de meeting afgelopen april. Ook van Kjell heb ik een mannetje ontvangen.

De vrouwtjes zijn redelijk agressief. Wanneer je ze stoort maken ze een sissend geluid. Ze zijn minder gekleurd dan Haaniella erringtoniae en ook zijn ze iets kleiner. Ik heb onder in hun verblijf cactusaarde liggen. De eieren laat ik gewoon uitkomen in de bak. Tenminste dat is de bedoeling. Ik denk dat de vrouwtjes nu ongeveer aan de leg zijn. Dat betekent dat rond april 2011 ik mogelijk de eerste nimfen kan zien. Nog eventjes geduld dus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten